Explanimation laten maken want met animatie wordt visueel een verhaal duidelijk gemaakt

Explanimation laten maken

Met de techniek van tegenwoordig is het voor de ondernemers steeds aantrekkelijker om een explanimation laten maken. Explanimation is een geanimeerd filmpje waar bepaalde onderwerpen, producten,diensten of iets anders worden uitgelegd. De uitleg is vaak versimpeld zodat de boodschap duidelijk overkomt en dat het echt informatief is. Wil jij bijvoorbeeld voor je onderneming een nieuw product op de markt brengen? Dit kan door middel van advertenties op tv of internet best prijzig worden en een professionele reclame maken zal nog meer kosten. Een ideaal alternatief voor een onderneming is dan een explanimation. Je kan met een explanimation makkelijk een nieuwe visie communiceren, je merkwaarden aanpassen of een inkijk geven in het bedrijfsproces van jouw onderneming! De mogelijkheden zijn eindeloos aangezien het alleen getekend hoeft te worden. En door de continuerende ontwikkelingen en digitalisatie worden steeds meer dingen mogelijk, makkelijker en goedkoper in de animatiewereld.

Simpel en duidelijk

Ten eerste wil je als onderneming natuurlijk letten op de uitgaven voor een advertentie of communicatie. Dit is meteen een grote reden waarom explanimation ideaal kan zijn voor jouw onderneming. Het is belangrijk dat je je afvraagt wat je precies wilt bereiken met de boodschap. Je kan bijvoorbeeld informeren maar ook overtuigen. Het draait bij een advertentie in de vorm van een filmpje allemaal om het verhaal. Een sterk verhaal zal beter aanslaan en nog beter blijven hangen. Of je nou wilt informeren of overtuigen dan is het belangrijk dat je boodschap blijft hangen. De mens onthoud een boodschap het beste wanneer deze in een samenhangend verhaal wordt gepresenteerd. Wanneer de mens losse feitjes moet samenstellen zal dit vaker leiden tot onkunde dan begrip. Daarom werkt een explanimation zo goed in onze samenleving. Met een creatieve manier kun je feiten overbrengen op een vrolijke manier.

De wereld draait door

De formele manier van communicatie, onderling of naar de klant toe, is praktisch verdwenen en heeft plaats gemaakt voor een nieuwe succesformule. Het informele communiceren naar je consumenten toe heeft in de afgelopen jaren de markt overspoeld. De communicatie is langzamerhand richting het informele en broederlijke geschoven. De samenleving is nou eenmaal minder feodaal geworden en daardoor zien mensen elkaar, gelukkig, weer als gelijken. Een gelijke kan je aanspreken met je in de plaats van u. Dit sloeg blijkbaar goed aan want het is door veel bedrijven en jonge ondernemers overgenomen en met succes geïmplementeerd.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *